.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از متن تا حاشيه اولين نشست خبري استاندار مازندران
براي نجات استان آمده ام و تا آخر پاي آن ايستاده ام/ روابط عمومي،سخنگوي رسمي استانداري
شمال نیوز: اولين نشست خبري ربيع فلاح استاندارمازندران امروز در حالي در سالن شماره یک استانداري برگزار شد كه حدود 86 روز از خدمتش در استان مي گذرد.

شمال نیوز: اولين نشست خبري ربيع فلاح استاندارمازندران امروز در حالي در سالن شماره یک استانداري برگزار شد كه حدود 86 روز از خدمتش در استان مي گذرد.
اين نشست با حضور نزدیک به 130 تن ازخبرنگاران، روزنامه نگاران روزنامه ها، هفته نامه ها، خبرگزاريها و رسانه های مجازی استان به مدت بیش از سه ساعت به طول انجاميد.
جلسه امروز به فاصله يك هفته پس از معارفه احمد مظفري بعنوان مدير كل روابط عمومي استانداري برگزار شد. در اين نشست علاوه بر استاندار سه معاون سياسي و امنيتي، اشتغال و برنامه ريزي،عمراني حضور داشتند.
در نشست امروز يك صندلي خالي و به جاي آن قاب عكس مرحوم جابر معافي سرپرست فقيد خبرگزاري فارس به چشم مي خورد. در ابتداي اين نشست استاندار لوح تقديري به سركار خانم عباسي همسر مرحوم معافي اهدا نمود.


عباسعلي ابراهيمي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر مهمانان اين نشست بود وي گزارشي از وضعيت رسانه ها در استان بيان كرد.وی گفت: رسانه ها به طور حتم قدرت تفکیک ناپذیر و جدا نشدنی جامعه محسوب می شوند.

در ابتداي برنامه ضمن پخش دو كليپ از عملكرد روحاني و استاندار طي اين مدت قرار شد، ابتدا استاندار مطالبي را بيان كنند سپس خبرنگاران پرسش كنند.

ربيع فلاح دليل تاخير نشست خود با رسانه ها را فشردگي برنامه هاي خود از جمله برنامه اي كه وزير كشور از استانداران خواسته بود و تنها دو ماه زمان داشتند، تنظيم بودجه سال 93 اصلاحيه سال 92، حضور در نقاط مختلف استان براي آشنايي بيشتر و... عنوان كرد.
استاندار قابليتهاي منابع انساني در استان را غني دانست و افزود متاسفانه در داخل استان شاخص استان در بخش اجتماعي و اقتصادي از 50 درصد ميانگين كشور پايين تر است. وي ابراز اميدواري كرد با شناسايي ظرفيتها بتواند آن را جبران كند.

فلاح گفت از قلم انتقادي استقبال مي كند و مطبوعات منتقد را دوست دارد اما از مطالب حاشيه اي و خارج از بحث توسعه اي استان چندان خوش ندارد.
فلاح ضمن تلاش خود براي افزايش سهم استان در بودجه سال 93 گفت: از كل واحدهاي توليدي استان فقط 28 درصد مشغول به كار هستند و حدود 49 درصد در اثر نداشتن سرمايه در گردش غير فعال و 23 درصد هنوز راه نيافتادند. و ما داريم تلاش مي كنيم به اين واحدها كمك كنيم تا به چرخه توليد برگردند.
استاندار گفت ما نبايد به بودجه هاي استاني و ملي قانع باشيم. بايد تلاش كنيم از منابع بخش خصوصي و تعاوني براي توسعه استان به كارگيري كرد.
وي از جمله كارهاي مهم و اساسي در بخش كشاورزي طي سالهاي آينده؛ به راه اندازي دو سد البرز و گلورد طي دو سال آينده و تامين اعتبار 800 ميلياردي براي سد هراز از محل فاينانس و نيز زهكشي اراضي شاليزاري از محل فاينانس عنوان كرد.

استاندار مازندران در بخشی از سخنان خود با اشاره به اينكه بودجه هاي دولتي به هيچ وجه پاسخگوي نيازها و پروژه هاي استان نيست، تصريح كرد: يكي از مهم ترين اقدامات و برنامه هاي مهم ما استفاده از توان و ظرفيت بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در استان است و در همين راستا تاكنون با افراد و شركت هاي زيادي صحبت كرديم.
فلاح از تاسيس يك شركت بزرگ سرمايه گذاري با مشاركت مردم استان خبر داد .وي افزود: من براي نجات استان آمده ام و تا آخر پاي آن با قدرت ايستاده ام.


در ادامه اين نشست نوبت به سوالات خبرنگاران رسيد ابتدا چند تن از خبرنگاران سوالات خود را مطرح كردند سپس در پايان استاندار و معاونين جواب كلي دادند. و تعدادي از خبرنگاران فرصت نيافتند سوال خود را بيان كنند.
سوالات خبرنگاران از حوزه هاي مختلف مطرح شد از حوزه سياسي و عزل و نصب ها تا حوزه ورزش و گردشگري و...مطلب اخير مشاور رسانه اي استاندار كه چندي پيش در یکی از سایت های استان ديده مي شد و برخي ازرسانه ها را هرزه نامه خطاب كرده بود بر فضاي جلسه امروز سايه انداخته بود. به طوري كه تعدادي از خبرنگاران سخنان اين مشاور استاندار را به باد انتقاد گرفته بودند و 2تن ديگر از خبرنگاران به حمايت از وی و سوابقش اشاره مي كردند ويكی از خبرنگاران از چرايي عدم حضور وی در اين نشست خبري انتقاد داشت.
پس از طرح سوالات ابتدا يونسي معاون سياسي از روند عزل نصب ها گزارشي را مطرح كرد و افزود بر اساس دستورالعمل وزارت كشور قرار شد فرمانداران از مجموعه وزارت كشور انتخاب شوند. وي اين دستورلعمل را رضايت بخش دانست چراكه معتقد بود در اين مجموعه افراد توانمندي هستند ولي كمتر فرصت ارتقا مي يابند. وي گفت افرادي از مجموعه استانداري كه با سياستهاي دولت تدبير و اميد همسو هستند شناسايي شد و اسامي انها به وزارت كشور ارسال شده و عنقريب بعنوان فرمانداران شهرستانهاي مختلف معرفي خواهند شد.
يونسي همچنين آماري جالب مطرح كرد وي گفت: براي تكميل پرو‍ژه هاي نيمه تمام سفرهاي دولت احمدي نژاد به مازندران حدود 1000 ميليارد تومان پول نياز داريم. كه در مجموع حدود 17 درصد پيشرفت دارد.

احساني معاون برنامه ريزي و اشتغال هم بطور كلي از برنامه هاي خود گفت و افزود همه تلاشش روانسازي در توليد است. وي گفت تلاش داريم علاوه بر بودجه عمومي از منابع ديگري از جمله صندوق توسعه ملي، سرمايه گذاري بخش خصوصي ، فاينانس و... ظرفيت توليد را بالا ببريم.

نبيان معاون عمراني نكاتي درباره زير ساختهاي استان از جمله فرودگاهها، پيمانكاران، زباله و... مطالبي را بيان كردند.
وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولت گذشته را از برنامه‌های جدی و قابل پیگیری استانداری در دولت جدید دانست و گفت: توسعه یکپارچه استان مدنظر ما است، بخشی نگری در کار نداریم.

در بخش پاياني جلسه ربيع فلاح به در خصوص سوالات مطرح شده پرداخت واز تلاش خود براي افزايش ظرفيت گردشگري و درآمدزايي از اين صنعت خبرداد.
وي تاكيد داشت چشم انداز استان در گذشته كشاورزي بود و اكنون در موضوعات مختلف صنعت تجارت گردشگري و... مطرح است.
فلاح همچنين از پالايشگاه در شرق مازندران هم سخن گفت تا به جمع استانداران پيشين مازندران كه از اجراي عنقريب پرو‍ژه پالايشگاه خبر مي دادند بپيوندد. وي گفت قرار است بخش خصوصي آن را بسازد و تلاش مي كنيم تا پايان سال 92 اعتبار آن را تامين كنيم.
فلاح از برگزاري جلسات متعدد در خصوص زباله خبر داد و گفت اگر در شهر يا كنار راههاي روستايي و شهري زباله ديديد مسئول آن فرماندار است و قرار است كميته هايي در شهرستانها زير نظر فرمانداران تشكيل شود.

استاندار در پاسخ به سوالي كه گفته شده بود اختيار استاندار 50 درصد است گفت: اختيار استاندار 100 درصد است منتهي اين بحث احترام گذاشتن به نمايندگان مجلس كه با راي مردم انتخاب شدند، يا ائمه جمعه، افراد ذي نفوذ و... صحبت مي كنيم و در نهايت تصميم مي گيريم. وي افزود تيمي كه در استانداري بعنوان معاون استاندار انتخاب شدند همه افراد توانمند و از جايگاه مديريتي بالايي برخوردارند وحتي از من هم قوي تر هستند. و در اين مدت كوتاه در ارزيابيهايي كه از سوي مركز انجام شد استان مازندران پيشرو بوده است.

وي در خصوص دليل عدم حضور مشاور رسانه اي خود گفت: اين تشخيص خودم بود كه چه كسي باشد و چه كسي نباشد و روابط عمومي، تنها سخنگوي رسمي استانداري می باشد.

وي همچنين از اهتمام خود به بخش خصوصي و سرمايه گذاران اين بخش اشاره كرد و افزود بخش خصوصي جزو اركان مديريتي ماست. اگر فرماندار با من تماس بگيرد و از طرفي مدير واحد توليدي خصوصي، اولويتم شركت خصوصي است.

اين جلسه دو مهمان داشت، در ميانه هاي جلسه احمدي لاشكي نماينده نوشهر و چالوس و دبير مجمع نمايندگان استان وارد سالن شد و دقايقي در سالن نشست. وي در سخنان كوتاه هدفش را ديدار با مديران استان عنوان كرد وقتي فهميد جلسه مطبوعاتي است وارد شد. البته خبرنگاري از استاندار پرسيده بود چرا در ملاقات مجمع نمايندگان با رئيس جمهور استاندار غايب بود كه استاندار از احمدي خواست به اين سوال پاسخ دهد و احمدي گفت: قرار بود اين جلسه به اتفاق استاندار باشد منتهي مجيد انصاري معاون مجلس رئيس جمهور گفت چون تاكنون در ديدارهاي نمايندگان سایر استانهاي، استانداران حضور نداشتند، بهتر است این جلسه بدون حضور استاندار باشد.
مهمان دوم حجت الاسلام حسني كه از دوستان ربيع فلاح در ستاد انتخابات دکتر روحانی بود ودر حال حاضر قائم مقام بنیاد شهید و امورو ایثارگران کشور می باشد. استاندار با توجه به تداخل برنامه با نماز ظهر با مزاح از وی کسب اجازه کرد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 آذر 1392
استاندار محترم
با سلام
خوب است این تغییراتی که معاون محترم سیاسی فرمودند، در دستگاه های اجرایی استان نیز با بررسی آغاز شود.
علی 17 آذر 1392
مشاور رسانه ای یعنی محدود کردن و ... جایگاه روابط عمومی در استانداری
مجمد 17 آذر 1392
لطفا مدیران کل استان را عوض کنید .
نا شناس 17 آذر 1392
پس مشاور عالي كجا بود؟
عباس 17 آذر 1392
لطفا بداد بخشداری مرکزی تنکابن برسید خیر دیا و آخرت و برای خودتون داشته باشید با عوض کردن این بخشدار که از آموزش و پرورش اومده
نا شناس 17 آذر 1392
دکترفلاح باعرض خسته نباشید لطفا به ... اطرافتان توجه نکنید وفقط به فکر منابع ومنافع استان باشید باشدکه همیشه نزدخداوند متعال سربلندوپیروزباشید
نا شناس 17 آذر 1392
جناب اقای مظفری لطفا شما مشکلات ما کارکنان کتابخانه های عمومی را بگوش استاندار برسانید بخدا این مدیر کل ... رو برای ما زندان درست کرد ایشان برای خوشنود کردن خودش نزد دبیرکل ...ما کارکنان .... رو قربانی خودش کرد اخه تا کی باید این وضع رو تحمل کنین .. فقط در استان ماساعت کار شیفت بعدظهر ما رو دقت کنید ساعت 11:30باید محل کارباشیم .بشتر کارکنان از شهرهای مجاور حداقل نیم الی یک ساعت زودتر باید حرکت کنیم تا 7شب باید باشیم یکدفه 8صبح بیاییم محل کار تا 7شب باشیم :کی به زندگی وخانواده برسیم با این وضع به شغل دوم نمیشه فکر کرد وضعیت حقوقمان را هم که نپرس خجالتمان میاید به کسی بگوییم درامدمان را....لطفا اقای مظفری ......ممنونم شمال
علی محمدی 17 آذر 1392
استاندار محترم
ای کاش به جای انتصاب سیاسی بازها و مدیران چند چهره با کارنامه ای مخدوش به پاکسازی غیر متخصصین و مدیران نا کار آمد بپردازید و با اعتماد به کارشناسان لایق و توامند مازندرانی شرایط وخیم استان را بهبود بخشید
و بتوانیم صنعت ، کشاورزی و فرهنگ را از ICU خارج کنیم .

به امید احقاق واقعی دولت تدبیر و امید
نا شناس 17 آذر 1392
لطفا بداد فرمانداري ... برسيد
نا شناس 17 آذر 1392
چرا همه چيز از مركز استان بايد شروع بشه ولي تغييرات مديران از ديگر شهرها
حسین 17 آذر 1392
با سلام خدمت استاندار محترم: بعضی از مدیران بایر بروندمانند ... که فقط به فکر اضافه کار وماموریت خود واطرافیان است ودر اداره نیروهای خوب را به انزوا میکشد وبا خوشرویی کاذب برای نیروهای خواب مانع ایجاد میکند وبه افراد چاپلوس بها میدهد ومدیر از این کار لذت میبرد وبه منطقه سرویس دهی میکند مانند ... تا از ایشان حمایت کنند،آقای استاندار به داد .... برسید،پرسنل از ایشان ناراضی هستند.از طرف جمعی از کارکنان
محمدی فولادی 17 آذر 1392
استاندار عزیز خسته نباشید خلاصه با اصحاب رسانه استان صبحت کردید امیدوارم که شمارا در صدا وسیما ببنیم با مردم خوب استان هم صبحتهای لازم را داشته باشید وهمجنین باید تشکر کرد از جناب اقای یونسی معاون سیاسی وخسته نباشی ازعملکرد بسیار زیبای ایشان که توانست بهترین مهرها را در استانداری بکارد ارزیابهای بسیار خوب ایشان واقعا مثلزدنی بود وتوانست افکار عمومی را با تغیر وتحول خودش قانع کند امیوارم موفق معید باشد درضمن باید درزمینه تغیر وتحول کوشاتر بوده به افراد بیرونی که مدیران وزحمتکش زیاد ی هستند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.